Ötletek

Kruzslicz Tamás:

"Egyelőre csak az eső esik, de ha tél, akkor havazás és téli sportok, játékok. De hogyan kapcsolódik mindez az íráskészség-fejlesztéshez?

Kruzslicz Tamás:
 
""Ki (nem) használt már verseket MID tanításhoz? Weöres Sándor költeményei különösen alkalmasak fonetikai gyakorláshoz. Most két a Mikulás témához kapcsolódó költeményét ajánljuk.

Kruzslicz Tamás:

"Advent második napján egy kiállítást és egy filmet ajánlunk figyelmetekbe. Mindkettő aktuális: idén 100 éve 1914-ben tört ki az első világháború és a frontokon, illetve a hátországokban (természetesen) ünnepelték ekkor is a karácsonyt.

Hogy hogyan?
Wolf Angelika:
 
"A Story Cubes (magyarra Sztorikockának fordították) a 2014-es év játéka, elsöprő sikere van külföldön, de itthon csak kevesen fedezték fel, de bármelyik játékboltban beszerezhető. A játék komolyan igénybe veszi a képzelőerőt és a nyelvi képességeket, magas színvonalú tevékenység, ugyanakkor rendkívül szórakoztató. Eleinte nehéznek tűnik, de rendszeres használata jelentős mértékben hozzájárul a beszédkészség fejlődéséhez.
 
Pál Barbi:
 
"A héten egyik diákommal a birtokos névmásokat tanultunk. Az óra végén meghallgattuk Hobo: Enyém, tiéd c. számát.
Elég könnyű szavak találhatók a számban, de a videó is segít az új szavak megértésében."
 
Pál Barbi:
 
"Bár alapvetően az irányhármasság nem a legkedveltebb nyelvtani téma a magyarul tanulók számára, én mégis szeretem tanítani. Mazochista vagyok? :)
Talán kihívásnak érzem, hogy ezt a száraz, viszonylag személytelen dolgot úgy tanítsam meg, hogy közben amennyire csak lehet, megszeressék a diákok is. Az egyik feladat, amit vinni szoktam nekik, egy kis kutatóverseny a BKK honlapján.